Skip to content

Verkkokauppatilaamisen (metrotukku.fi) pikaohje TM-asiakkaalle

1. Verkkokauppatilaamisen (metrotukku.fi) pikaohje PT-asiakkaalle

2. Näin tilaat Metro-tukun verkkokaupass K3-asiakas

3. Muita vinkkejä tilaamiseen

Verkkokauppatilaamisen (metrotukku.fi) pikaohje TM-asiakkaalle

Tämä on Metro-tukun K3-asiakkaille suunnattu pikaohje metrotukku.fi-verkkokaupassa tilaamiseen. Tämä ohje kertoo,

- kuinka kirjaudut verkkokauppaamme ja teet siellä tilauksia.
- kuinka helpotat tilaamista hyödyntämällä tuotteiden suodatusta eli fasetteja, ”Tuotekategoriat”-valikkoa tai ”Oma tilin” toimintoja (tilaushistoria, tilauspohja, ostamani tuotteet ja suosikit).

Toivotamme näillä ohjeilla helppoja verkkokauppaostoksia! 

Näin tilaat Metro-tukun verkkokaupassa K3-asiakas

Mene osoitteeseen www.metrotukku.fi ja paina ”Kirjaudu”-painiketta oikealla ylhäällä.

Päädyt kirjautumissivulle. Syötä käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ja paina ”Kirjaudu”.

Seuraavaksi tarkista kuorma-auto-ikonin takaa (laatikkoikoni, jos olet noutoasiakkuus), että toimituspäivä on oikein. Oletuksena kalenterissa on annettu seuraava mahdollinen toimituspäivä perustuen asiakastiedoissa määriteltyihin toimituspäiviin.

Tämän jälkeen voit tehdä tilauksen.

1. Hae tuotetta nimellä tai ean-koodilla pikahaun kautta tai etsi tuote halutun tuoteryhmän alta käyttämällä ”Tuotekategoriat”-valikkoa. Voit tutkia koko valikoimaamme myös valitsemalla ”Valikoima” ylävalikosta.

 

2. Lisää tuote ostoskorille painamalla plussaa (tuotekortti ja hakutulokset) tai lisäämällä määrä kenttään ja painamalla Enter.

3. Kun olet löytänyt ja lisännyt kaikki tarvittavat tuotteet, siirry ostoskorille klikkaamalla ostoskorikuvaketta. Tarkista, että tuotteet ja määrät ovat oikein. Jos tuotteella on vaihtoehtoinen myyntiyksikkö, voit vaihtaa sen tarvittaessa alasvetovalikosta. Viitekenttään voit lisätä itsellesi tärkeää tietoa tilauksesta, kuten käyttötarkoituksen tai tilaajan nimen (Baarin tarvikkeet, Marjon tilaus jne.). Tieto tulee näkyville sekä tilaushistoriaasi että tilausvahvistukselle.

 

4. Lopuksi hyväksy ehdot ja vahvista tilaus.

5. Tilauksen jälkeen muodostuu kiitossivu, josta voit vielä halutessasi tarkistaa tilauksen oikeellisuuden. Tämän jälkeen myös sähköpostiisi tulee tilausvahvistus, jos asiakastietoihisi on ylläpidetty osoite sitä varten.

 

 

Muita vinkkejä tilaamiseen

Voit helpottaa tilaamistasi muutamilla eri keinoilla.

 

Fasetit eli suodatus

Jos tekemäsi haku antaa liikaa tuloksia, voit supistaa hakua suodattamalla hakutuloksia vasemmalle avautuvan listauksen avulla. Voit suodattaa tuloksia esimerkiksi tuoteryhmän tai vaikka valikoiman mukaisesti.

 

 

Tuoteryhmät

Helpoiten pääset porautumaan eri tuoteryhmiin ”Tuotekategoriat”-valikon kautta. Valitse haluttu kategoria ja halutessasi alakategoria saadaksesi esiin tarkemmat hakutulokset. Löydät tuoteryhmät myös tuotekortilla näkyvän murupolun kautta. Klikkaa polusta haluttua tuoteryhmää ja sinut ohjataan sinne. Esimerkiksi alla olevassa havainnekuvan tilanteessa pääsisit katsomaan muita vadelmahilloja klikkaamalla sanaa ”vadelmahillot”.



 

Kurkista Oma tilin taakse ja helpota tilaamista sinulle mieluisalla tavalla

Tilaushistoria ja Tilaa uudelleen -toiminto

Jos tiedät, että tilauksesi sisältö on täsmälleen sama joka kerta, hyödynnä tilaushistoriaa. Mene ”Tilaushistoriaan”, avaa sieltä edellinen tilaus ja siirrä tilauksen sisältö korille ”Tilaa uudestaan” -painikkeesta sivun oikeasta alalaidasta. Määriä voi tarvittaessa muuttaa ostoskorilla.

 

Tilauspohjat

Jos sinulla on esimerkiksi vakiotuotteita, jotka toistuvat tilauksissasi säännöllisin väliajoin, kannattaa tehdä niistä tilauspohja. Tilauspohjalla löydät halutut tuotteet helpommin ja nopeammin. Tilauspohjat voit nimetä haluamallasi tavalla: Kylmiö, Tuoretuotteet, Lihat, Juomat, Pakasteet, Sali, Keittiö, Myymälä jne., mikä ikinä onkaan kuvaavin termi juuri sinulle. Tarkemmat ohjeet tilauspohjien tekoon ja käyttöön löydät erillisestä ohjeesta.

 

Ostamani tuotteet

Jos sinulla toistuu usein samat tuotteet tilauksillasi, niin yksi vaihtoehto on käyttää ”Ostamani tuotteet” -listaa, josta löydät kaikki ostamasi tuotteet viimeisen kolmen kuukauden ajalta. Tuotteen kohdalla näkyy myös, milloin olet viimeksi ostanut sitä. Jos lista on pitkä, voit supistaa hakua suodattamalla hakuvaihtoehtoja. Huomioi, että tuote tippuu pois listalta, jos sitä ei ole ostettu kolmeen kuukauteen. Uudet ostot päivittyvät listalle aina sunnuntaisin.

 

Suosikit

Jos tilauspohjien teko tuntuu liian vaivalloiselta ja ”Ostamani tuotteet” -listalla ei ole kaikkea tarpeellista, saattaa sinulle parempi vaihtoehto olla suosikkilistaus. Suosikkilistalle saat lisättyä tuotteen painamalla sydänikonia tuotekortilla, hakutuloksissa tai pikahaussa. Kun sydän on tummanvihreä, tiedät tuotteen löytyvän suosikkilistaltasi.

Kaikki yhdessä

Mikään ei estä käyttämästä kaikkia edellä mainittuja vaihtoehtoja tilaamiseen. Tee mieleisesi kombo ja käytä eri tapoja eri tuotteiden tilaamiseen. Lisää vakiotuotteet tilauspohjilta, suosikeista harvemmin käytettyjä tuotteita ja ”Ostamani tuotteet” -listalta päivittäiset tarpeet. Kokeilemalla saat selville, mikä toimii juuri sinulle parhaiten.